28 maj 2010

Plantering


Denna soliga dag blir det fix på altan med omplantering av pelargoner till de urnorna som gapar tomma. Jag har tänkt att gjuta någon kruka i betong för att jag tycker det är så snyggt med betongkrukor och det är riktigt roligt att gjuta själv. Det får även bli en tur till plantmarknaden och inköp av lite växter. Något som jag tycker är riktigt snyggt att ha i urnor är bambu eller något högt grässort. Får se vad jag kan hitta på eller vad utbudet är.

Idag fyller vår lilla prinsessa 6 år!
Tänk vad tiden har sprungit iväg,
det känns som det var igår hon var en liten bebis...
Nu väntar skoltiden och hon längtar redan...

Ha en skön och härlig fredag!!

Kram
C

11 kommentarer:

  1. Vitt och betong är snyggt.Skulle också vilja gjuta själv,har bara inte vågat mig på det än.Hoppas ni får en trevlig helg med födelsedagsfirande och att solen lyser.Kramkram!

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt med vit kruka till pelargonen!

    Grattis till den nyblivna 6-åringen, hoppas hon får en toppenfödelsedag:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. å jag skulle behöva plantera lite. åtminstone gräva ner klätterhorensian vi köpte förra helgen....hmmm.. en sak till på att göra listan :)

    ha en fin helg.

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  4. OJ vad snyggt med vita pelargonior, hihi, nu ångrar jag lite att jag köpte rosa.. men iofs man kan ju alltid köpa fler!

    Grattis till tösen! Önskar henne en härlig födelsedag ;)

    SvaraRadera
  5. WOW vad snyggt med vit pellisar.Vad mysigt 6år vad undrbart.Hälsa tösen och gratta.Önskar dej en underbar helg.Kramar Rita.

    SvaraRadera
  6. Härligt med pelargoner, passar bra i dina betongkrukor. Gräs är fint även i krukor, har själv högt gräs i en rabatt.
    Ha en solig och skön helg..nu ska jag tävla hos dig.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Grattis till er "stora" tjej! Spännande med betongkrukor, hoppas man får se resultatet sen ;)
    Trevlig helg!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Grattis till "lilltjejen"!!
    Ska bli spännande å se vad du köper hem !
    För du visar väll oss ; )

    Ha en fin helg!

    ♥Mia

    SvaraRadera
  9. Själv har jag också precis planterat om pelargonerna. De måste ha lite mer plats! :-)

    Jag har aldrig gjutit i betong, men tycker det verkar så spännande. Kanske skulle man satsa på ett litet gjutarprojekt i sommar, måste bara bestämma mig för vad jag isf skulle göra. Svårt!

    Hoppas du får en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  10. Härigt med pelargoner, och det var en snygg kruka. Visst är det mysigt att vårpyssla?

    SvaraRadera
  11. Grattis till din lilla "prinsessa" som fyllt år! Visst går tiden alldeles för fort när man har barn....Så fint du planterar i vitaste vitt! Hoppas att du får en trevlig Morsdag! Kram Therese

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥