4 april 2010

Lovely days!!




Soliga Påskdagen!

Vilket härligt väder vi har haft i dessa Påskdagar i Sveas Rike, i alla fall här.
Här i min solstol har jag latat mig eller lapat sol, läst tidningar och druckit Caffe Latte.
Helt fantastiskt underbart att Solen har hittat tillbaka och man får tid till att
Njuta....



Darling F har isolerat och spikat upp råspontväggar i lekstugan, som skymtar ner i slänten. Men tro inte att jag bara har liggat i solstolen hela helgen. Nej, jag har faktiskt målat ett loppisfynd, städat altan, putsat fönster och skottat bort snö från tomten!! Ja, ni hörde rätt, vi har så mycket snö kvar så det har jag skyfflat ner i en slänt för att gräsmattan och plattor ska fortare komma fram.
Man får helt enkelt hjälpa naturen på traven lite...


Hoppas att Ni alla har det bra!!

Kram C

15 kommentarer:

  1. Ja kan man annat än njuta=) Supermysig plats att njuta av en kaffe...Här har mest liggläge intagits i solstolen ingen målning lite trädgårdsarbete och mycket kaffe=) Ha en fortsatt nice påsk/Annica

    SvaraRadera
  2. Här har vi också haft massor med sol:)!

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  3. Visst har det varit underbart, och i din solhörna vill man ju gärna sitta. Konstigt att du fick så mycket gjort. Hade jag legat där hade jag nog inte kommit upp;)

    Ha en fortsatt skön helg!

    Kramar
    Karin

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det ser ut på din altan! Så piffat och snyggt...

    Ta du och så din påse. Det finns inget mer tillfredställande än att se fröer gro!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt det ser ut, gillar dina superfina Lexingtonkuddar:)

    Vi har nästan ingen snö kvar, bara några enstaka högar här och där, igår var jag och trampade på en för att den skulle smälta snabbare, hihi!

    Ha en fortsatt trevlig påskhelg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Å vad det ser härligt ut, här började dagen bra men det blev mulet efterhand så inget soldyrkande idag. Trevlig blogg du har-//maria

    SvaraRadera
  7. Såå fint och ombonat du har gjort det i din myshörna!
    lekstugan såg så fin ut..Den är kvadratisk tror jag?..

    Påsken är just en blandning av roligt hemmajobb och mysstunder med familjen..tycker jag!

    ha det gott! Kram Sanne..

    SvaraRadera
  8. Det såg inte så tokigt ut det där vill jag lova!!:-)

    Underbar helg, dock har det ju snöat här idag, suck...

    Ha en skön kväll!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig plats! Mycket snyggt!
    Jag har också hjälpt våren på traven och skottat altanen.

    Agneta

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar plats i solen du har skapat dig. Gillar skarpt!
    Här har också grävts bort en del snö. Har en snöhög kvar som ligger i skuggan som behöver en del hjälp.
    Kram Therése

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Hittade just hit via Lantliv på Holm och oj så fint det var här! Så många fina bilder från ert fräscha hem och en ljuvligt inbjudande sittplats i detta inlägg. Jag hälsar nog på igen snart.

    Varma hälsningar
    Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera
  12. Hej vännen, du ser verkligen ut att ha en skön plats i solen! Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Ja det såg inte så dumt ut. Har ni också snö kvar, ja undrar när vi blir helt kvitt den, midsommar kanske....
    Ha det så bra!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig dag du haft där i solen sittandes i stolen..

    Kram mia

    SvaraRadera
  15. Underbara bilder!!! Så härligt att sitta där!


    Kram L-L

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥