14 april 2010

Ett mode-måste...


Mitt nya inköp är en kort sliten jeans-jacka. Jackan och kavajen är ett mode-måste i vår och det får man inte missa! Urvalet är stort, från den lilla korta jackan till de lite längre kavajmodellerna. Jackan sätter stilen och kan bäras till det mesta som till klänningen eller över en lång topp och smala byxor.

Här har jag valt en skir romantisk tunika med spets och volanger till min jacka. Till det bär jag ett par jeans-jeggings. Nu är det helt rätt att matcha jeans-jacka till jeans, det som var "förbjudet" förrut, men nu inne.
Jag tycker den skira tunikan mot jeans-jackan är en skön blandning som skapar ett romantiskt snitt med en rockig känsla.



Nu när man har slängt av sig vintern,
vill man även ha nya skor.
Dessa fick det bli till min rock-romantiska look.
Visst passar de till?

Ha en bra dag!

C

14 kommentarer:

  1. Allt mycket snyggt, håller med dig att en jeans jacka är ett måster, äger något liknande din som jag köpte i Italien för några år sedan och den hänger med fortfarande. Skoran kommer passa perfekt...allt mycket snyggt.

    Ha det bäst
    Kram anna

    SvaraRadera
  2. Jätte snyggt. Får sån lust att fara iväg och köpa nåt nytt i garderoben :) god fortsättning på dagen!

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt!! Såna där skor är jag oxå sugen på:)

    Ha en trevlig eftermiddag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Wow så läckert! Finfin scarves (haha hur stavas det:)).

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  5. Nämen! Då kan jag äntligen damma av min gamla jeansjacka som ligger i garderoben... Kul! Måste säga att du har plockat ihop en superfin stass.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  6. Jag bara älskar dina små mode tips!!! Jobbar hon med kläder kanske??

    Hm..En lite svartsliten, kort jeansjacka införskaffades i höstas..den får nog funka i vår med..Älskar o blande det rockiga med den romantiska...Helt jag..tihi..

    Varmaste kramarna Elin

    SvaraRadera
  7. Så snygga plagg du köpt, gillar verkligen modet med kort lite sliten jeansjacka tillsammans med en vit tunika... Skorna var riktigt fina och passar perfekt till det andra :)

    Hoppas du haft en bra dag

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  8. WOW vad läckert snygg jacka och spetsig tunika och vit scarfoch bara så läckra skor.Dom var skitsnygga.Får man fråga var du hittade dom.Ja dom var bara så läckra.Önskar dej en fin kväll Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  9. Jag håller absolut med! De ääääär dyra de där krukorna, därför som jag köpte en liten! :) Fick pengar att köpa något till mig själv och nu var rätt tillfälle. :) Otroligt snygga skor du köpt! Jaa, tänk vad modet ändras, förr kunde man inte ha både jeansjacka och byxa, heller inte rött och lila.. :) Ha en bra vecka - kram E

    SvaraRadera
  10. Ja en jeansjacka är vårens själklaraste klädköp!!:-) Så snyggt! Skorna du visar var hur läckra som helst, jag gillar massor!!

    Kraam Sofia

    SvaraRadera
  11. Så snyggt, vi har samma smak du och jag. Det se jag det!
    Har också en jeansjacka som jag köpte för några år sedan. Din scarf var så söt!
    Kul med lite kläder här på bloggarna, kanske skulle visa det lite mer??
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Jag tycker det är jättefint och jag vill jättegärna ha jeansjacka...men...det ser inte klokt ut på mig! Jaja får kanske prova några till...
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  13. Snyggt! Garanterat kommer du bli en riktig toppenpingla i den där utstyrseln! :-)

    Tack för input om köksbordet! Vad fick ni betala för omlackering? Och vadå mindre krukor, förstår inte alls vad du menar... ;-) ;-)

    Kram Elin

    SvaraRadera
  14. Å det är superfint!!! Skall också ta fram jeansjackan. Älskar att kombinera jeans med romantiskt vitt. Var har du köpt schalen/scarfen? Den var såååå fin - vill ha!

    Ha det gott - kram!

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥