18 april 2010

En dröm...


Bild lånad från nätet


Vilket härligt Söndagsväder vi har!

Tänk att halva April redan har passerat, otroligt vad tiden går fort. När Solen kommer fram så blir man sugen på att vara ute i trädgården och fixa ordning. Man vill få ordning på sin altan, få sin egen lilla oas att sitta mysa och njuta i. På min vill-ha-lista eller en stor dröm som jag har är ett växthus, en oas som kan sitta i lugn och ro, lyssna när regnet strilar på rutorna...mysigt! Då gör det inget att det regnar en sommardag.
Ett växthus som man själv har byggt från grunden och att  inreda med blommor, växter, prylar mm. Det är en av mina drömmar.
Om ni har läst senaste Lantliv så förstår ni vad jag menar med växthus.
En sagolik dröm....

Ha en underbar Söndag och njut av det härliga vårvädret!!

Kram C

9 kommentarer:

  1. Visst går tiden fort, och visst är det härligt med det vackra vårvädret som vi har! Önskar dig en bra start på den nya veckan! Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Har läst senaste Lantliv......;).

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  3. Ja visst var det helt underbara växthus reportage!!!!

    Här skiner också solen men vi håller på att blåsa bort så det är inte alls skönt ute ;(

    Men det är ganska mysigt att sitta inne och läsa Lantliv:)

    Ha det gott - kram!

    SvaraRadera
  4. Jag drömmer om ett växthus vi ska bygga av gamla fönster som står färdigt och väntar i förrådet. Men sommaren är kort och vi har mycket annat som borde lagas klart före vi börjar med ett växthus.. men jag drömmer :) Underbar bild!! ha en trevlig söndag kväll!!

    SvaraRadera
  5. Växthus är underbart, jag köpte mitt väldigt enkla på blocket för 1500 kr så ett ricktigt fynd.

    Ha en skön kväll
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Visst var växthuset i senaste Lantliv underbart..suck! Hade gärna haft ett sånt! Eller åtminstone ett bättre och finare än det lilla vi har nu. Det är fallfärdigt o så har det tappat flera rutor under vintern.En stor lottovinst hade inte varit helt fel, hihi, då vet jag vad jag hade investerat i:)

    Ha en trevlig kommande vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Tror det är första gången jag tittar in här - vilket härlig blogg du har!

    Ja...det där med aprilväder...det är inte alltid lätt att acceptera. Här har det nämligen snöat idag. Halva april har ju som du säger gått - då vill man inte ha snö! Hoppas på att det där vackra värvädret kommer hit snabbat som bara den. :-)

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  8. Låter som om du har lite jobb framför dig...:) Hoppas din dröm blir sann! Åse

    SvaraRadera
  9. Ja ett sån´t vore inte fel. Mina föräldrars växthus är ett helt vanligt och inte särskilt fint men isolert och vattenburen värme. Inte så dumt, men det blev höga elräkningar i vinter...
    Ha en bra vecka och god natt!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥