8 april 2010

Charmig eller...


En sådan klumpig möbel trodde jag aldrig skulle få ta en plats här hemma.
Men man ska aldrig säga adrig....



Javisst, är det en gungstol! Den fick Darlig F ärva efter sin morfar. Stolen har Fs morfars far gjort så den är bra gammal. Jag gillar gamla saker som har en historia bakom sig, det blir mer betydelsefull. F minns när han var liten hur den stod hemma hos sin mormor och morfar i finrummet och hur han älskade att sitta gunga i den.

Jag tycker trots allt att den är charmig...
  
Kram C

11 kommentarer:

  1. Visst är de charmiga men ack så svårplacerade... Vi har också en liknande men jag funderar på att låta den stå på altanen under tak i sommar... Måste vara underbart att höra fåglarna kvittra och gunga sakta.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Skulle så gärna vilja ha en gungstol men inne finns ingen plats så jag funderar på en där ute till sommaren... :) Er va jättefin kul med en historia bakom. Snygg tavla också...
    Ha en skön fredag! Åse

    SvaraRadera
  3. Dotterns rum=lovely...Ni har ett fint hem tycker jag....Gungstolen är verkligen fin och när den har ett värde för någon , ännu finare.
    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  4. Men du vilken fin gungstol, visst är det något speciellt med gamla och ärvda möbler som man har barndomsminnen ifrån. Jag har jobbat på en auktionsfirma så jag har ett gott öga till gamla och fina möbler :)

    Hoppas du haft en bra dag

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  5. Det bästa är om man kan blanda lite nytt och gammalt tycke jag, det blir mer charm då....gungstolen är jättefin.

    Ha det gott
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Mmm är med och håller tummarna hårt för dom./ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker hörna du har skapat.
    Jag tycker att gungstolar är charmiga men ack så svårplacerade.
    Ha en skön fredag!
    Kram Therése

    SvaraRadera
  8. Så fin och charmig! den ska ni vara rädd om.Det är så ovanligt med gungstolar nu för tiden,det är kul att det finns historia och minnen av den.Kram kram!

    SvaraRadera
  9. Åh den är jättefin och visst är det kul när man vet vem som suttit i den!

    Ha en skön helg - kram!

    SvaraRadera
  10. Jättefin! Alltid extra kul när möblerna har en kär historia bakom sig... Trevlig helg!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  11. Åhh vilken fin gungstol! Den blir ju ännu vackrare när den har ett speciellt värde för er!! Hörnan är supermysig!:-)

    Kramis Sofia♥

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥