5 januari 2010

Mina favoriter



Min kära gamla favoritfåtölj som har hängt med i många år, som jag bara måste ha framme, den är bara min, min slapparfåtölj. Den ropade jag in på auktion för 15 år sen för 50 riksdaler, superfynd. Eftersom tyget var gräsligt fullt, så gick jag en kurs i möbeltapetsering. Hur kul som helst att lära sig från grunden. Idag hade jag valt ett annat tyg men min favorit får allt stanna...
Min andra favorit är lampan, Bourgie från Kartell. Den har jag fått av mamma och pappa, nån dag nåt år när jag fyllde, har slutat räknat åren..

Min tredje favorit på bilden är, tavlan. En oljemålning av en stor konstnär med initialerna CN. Skämt åsido, jag har gått hos en riktig konstnär och målat i många år. Men just nu ligger måleriet på is men en dag då kommer stafflit åka fram...

Ha en bra tisdagskväll!

12 kommentarer:

  1. Vilka fina personliga favoriter du har.
    Trevlig helg
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul med sina egna gamla favoriter. Allt behöver inte vara nytt.

    Ha en skön kväll!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Jaa ta fram stafflit igen!!!
    Gillar verkligen den moderna lampan ihop med din trotjänare! Jättefint, förstår att du trivs där!
    Herrejisses vad sugen jag blev på en semla nu... uuu...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint!
    tack för titten.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Fiina favoriter du visar! En sådan lampa vill jag också ha! Vi köpte en men lämnade tillbaka den när vi bodde i lägenheten, den var för stor där vi tänkt ha den - tyvärr! Men nu i huset skulle den få plats! :) Önska, önska.. :)

    Kram E

    SvaraRadera
  6. Jag gillar din målning jättemycket.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Men ååhh så fina saker du visar!! Kartellen är ju bara lovely och vad DUKTIG du är på att måla, jag är imponerad!!:-) Kram sofia

    SvaraRadera
  8. Charmig fåtölj :)
    Min mormor o morfar hade nån liknande variant! Barndomsminnen! :)

    Semlebilderna såg riktigt smarriga ut. Blr sugen på att sätta en deg o baka mininsemlor! Mums!

    Kul att kika in här :)

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  9. Du visar verkligen fina favoriter.
    Tycker absolut att du ska ta fram stafflit igen.
    kram Lina

    SvaraRadera
  10. Lampan är jätte snygg!!
    Fåtöljen har vi haft en likadan. Men vi skänkte bort den.. Ville länge klä om den. Men det blev aldrig så.. Synd kan man tycka idag.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  11. Va mysig fåtöljen ser ut att vara. En sån härlig bild med lampan och tavlan var tjusig.

    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  12. Välkommen in till mig. Har en liten utlottning
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥