16 december 2009

Turquoise!






    
Det har smygits in turkosa detaljer här hemma som inte alls var planerat från början. Man kan helt enkelt ändras sig under resans gång. Bilderna är från allrummet som ligger en trappa upp och som är precis nygjort. Väggarna  och tak är målade vita förrutom en vägg som är tapetserad, vid trappen ner. Det var inte tänkt från början att denna vägg skulle tapetseras men jag fick ett infall och tyckte allt kan inte vara vitt. Golvet är ett vitlaserat trägolv, så snyggt. Det är bra att basen är vitt och svart ifall jag skulle tröttna på turkost, så jag snabbt kan ändra om.

Tavlan på bilden är en stor favorit, jag bara älskar den. Det är en akvarell av konstnären Lars Eje Larsson. Han är en sån fantastisk duktig konstnär som bara slänger på färg och från det jobbar han fram något motiv. Helt otroligt! Jag själv har målat akvarell i många år och vet hur svårt det är.

Jag måste tacka för alla kommentarer som jag har fått, det är så rolig.
Tack snälla ni!

5 kommentarer:

  1. Turkost som är såååå snyggt. Gillar verkligen den färgen. Ser väldigt fint ut. Tack snälla för goa ord hos mig....Jag vill också ha vitt golv, men inte då...Har man svart hund så blir det inget, näpp....

    Kram Anne

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Åh vad fiint! Är oxå svag för turkos!

    Ha en trevlig torsdag,

    kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hihi... ja precis... man kan ju ändra sig... som här, när jag plockat fram röda detaljer inför första advent som sedan åkte tillbaka in i skåpet redan dagen efter. Blev akut sugen på lila jul... :)
    Turkos är en underbar färg! Fina bilder!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Håller med, turkos är verkligen kanonfiint, så fräscht!!:-)

    Ha en fin dag, kramis Sofia

    SvaraRadera
  5. Hej och tack för din kommentar inne hos mig! Att andra sig under resans gång är du inte ensam om, vet inte hur många gånger jag ändrat mig och många fler lär det väl bli, men det är ju lite av charmen också tycker jag.
    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥