14 december 2009

Paket och pepparkakshus


Nu kan jag bocka av en sak från "att göra listan," igår inhandlades nästan alla julklappar och det känns så skönt att ha det avklarat. Det var ingen hysterisk julklappsjakt i city igår söndag utan man kunde handla i lugn och ro. Så underbart skönt!

Jag brukar att försöka att ha ett tema på paketen till jul. I år blir paketen röda och vita. Det blir lite roligare och framförallt enhetligt under granen, inredningsstörd som man är...


Ytterligare en bock i listan, nästan iaf. En tradition som vi har haft i många år, från när jag var liten, det alltid ska bakas pepparkakshus. Här är vårt pepparkakshus anno 2009. Det blev en färdig byggsats år, har inte riktigt haft tiden att göra från grunden. Byggherren är faktiskt döttrarna. Visar bara baksidan av huset, för att glasyren tog slut innan de hann till framsidan. Sen ska det piffas lite med snö och en tomte.

Jag tror att det har börjat snöat, det kommer småsmå flingor...

Vi ses!


11 kommentarer:

  1. Jättefint julpapper till klapparna och pepparkakshuset är såå fint:)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. oj vad kul att du hittade in till mig så att jag kunde hitta dig..tihi...

    jätte fina papper du hittat till julklapparna..här blir det bruntpapper i år med massor av vita band..för jag är som du, vill ju ha de fint under granen..hihi...

    varma kramar elin

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Tror inte jag varit här förut...? Vad många fina julbilder du visar, ger verkligen en härlig julstämning!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Jaja här blev det inget pepparkakshus. Dom är slut överallt och jag orkar inte göra ett eget hihi. Erat är jättefint....Jag kör alltid rött och vitt papper. Så fint. Men man kanske borde varierar sig hihi. Vad skönt att nacken är bättre...

    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  5. Åh vilket fint pepparkakshus du har gjort!! Här blir det nog inget i år...klurar fortfarande;-)

    Kram sofia

    SvaraRadera
  6. Låter skönt att ha julklapparna klara! Själv försöker jag att inte stressa upp mig över dem, och hoppas att jag fortfarande har gott om tid att hitta precis de rätta klapparna :-)

    SvaraRadera
  7. Hej å tack.. Nu hittade jag till dig å det var kul!!
    Jag brukar med hålla mig till samma.. blir fint under granen då..
    Så fin Hall ni har! Gillar jag..
    Ha en skön dag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Kul att du gillade vårat nya soffbord, det kommer faktiskt från ikea. Helnöjd är jag!!!!

    SvaraRadera
  9. Jag blir alltid så impad när man gör pepparkakshus, tycker att det är så svårt att få dem fina...men ni gör ju ett toppen jobb!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  10. Visst är det roligt att slå in klapparna i matchande färger....lite skadad är man nog*fniss
    Ha en fin dag.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  11. fina paket och peppakakshus...
    jag tillhör inte den tålmodiga skaran som fixar ett pepparkakshus. det blir liksom inte riktigt som jag vill...
    kanske för att jag första gången provade att göra ett eget. gick inte bra....

    nej, jag har "bara" tolix i svart. däremot har jag eamsstolarna i vita. jag är galen i stolar....
    önskar mig gamla råa tolixstolar men det får bli senare kanske...

    tack för rara ord...♥

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥