20 december 2009

Julgodis




Ibland önskar man att dygnet har fler timmar, man hinner inte med allt det man vill. I veckan och helg har det varit mycket på jobbet och julstök hemma på kvällarna. Idag har jag gjort lite julgodis. Det fick bli Ernsts knäck med olika sorters nötter, som cashewnötter, hasselnötter och valnötter. Smeten breds ut på bakplåtspapper och får stelna som sen bryts i bitar. Supergott och enkelt, inga tippade knäckformar eller brända fingertoppar. Har även gjort wienernougat, också ett recept från en kändis, Monika Ahlberg.

Nu börjar nedräkningen tills tomten kommer och jag har en liten femåring som är så förväntansfull. Det är härligt att se den spänning som råder och man minns själv hur det var dagarna innan tomten kommer.

Ha en trevlig kväll!

7 kommentarer:

  1. Åh vad smart att göra knäcken på det viset! Kanske ska prova det i år istället :)

    Tack för tipset!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Åhh det där såg riktigt smarrigt ut, mums!!:-)

    Ja nu är det förväntansfulla kids på hög nivå, hihi. Härligt!!:-)

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Men nu blev jag ju lite sugen på julgodis i alla fall :)
    Kanske, kanske hinns det med...

    KRAM till dig!

    Tack för hälsningen hos mig :)

    SvaraRadera
  4. Hej!! Tack för tiiten hos mig så jag kunde hitta till dig!!
    Här har det oxå gjorts smarrigt julgodis ser jag!!
    Ha det bra i julstöket!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Smarrigt! Försökte mig på
    Monicas marmeladgodis... det blev inte bra. En enda sörja. Men men, tur att man gjort annat gott :-).

    Kram M

    SvaraRadera
  6. Mums vad gott...Min kompis hade också gjort detta ikväll. Jag har lite kvar att göra.
    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  7. Jag vet inte vad det är, men jag skulle behöva fler timmar varenda dag! Eller så planera in lite färre saker som jag ska göra... vad gott ditt hemlagade godis såg ut!

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥